§ 59b Zák. č. 355/2007 Z.z. JE TÝM USTANOVENÍM, NA ZÁKLADE KTORÉHO ÚRAD VEREJNÉHO ZDRAVOTNÍCTVA VYDÁVA NEZÁKONNÉ VYHLÁŠKY ! Po novelizácii označeného zákona dňa 14.10.2020, kde dovtedy vydával nezákonné OPATRENIA. Jedno horšie ako druhé, a druhé horšie ako prvé. To preto, že ÚVZ nemôže vydávať žiadne „opatrenia“ počas ohrozenia verejného zdravia II. stupňa, v akom právnom stave sa nachádza Slovensko odo dňa 11.3.2020, kedy vláda vyhlásila mimoriadnu situáciu a následne núdzový stav !
V citovanom ustanovení § 59b je celá ALFA a OMEGA problému. A tento som podrobne rozobrala generálnemu prokurátorovi p. Žilinkovi vo svojom PODNETE, zo dňa 29.1.2021. A tento rozoberám každému subjektu v rámci procesnej obrany, alebo procesného útoku vo veciach, v ktorých vás zastupujem, ktoré sa týkajú súčasného covidového porušovania základných práv a slobôd všetkých občanov Slovenskej republiky.
Problém jedného poškodeného subjektu dnes je skutočne problémom celej spoločnosti… Takto funguje TOTALITA !
Takže postupne…:
Je to už dlhší čas, čo ako advokát namietam nezákonnosť postupu súčasnej vlády, parlamentu, hlavného hygienika a s ním Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ) a ostatných subjektov, zapojených do coronového fanatizmu.
Otázku samotného fanatizmu a negatívnych dopadov na zdravie dajme teraz nabok, tomu sa venujem v iných článkoch a vysielaniach v médiách, tu si povieme výlučne o právnej otázke veci a vplyvu tohto fanatizmu na rúcanie pilieru právneho štátu. Nebyť problému na strane nezákonnosti celého problému, nebyť problému vôbec…
Jedného dňa, kedy som rúška a predvídaného vážnejšieho problému už skutočne mala „dosť“, zaslala som predsedovi vlády Igorovi Matovičovi a zároveň aj Generálnej prokuratúre SR a iným príslušným subjektom svoju výzvu, zo dňa 25.9.2020 o zdržanie sa nezákonného konania voči mne, majúc na mysli snahu prekryť mi (ako občanovi, ako každému z vás) dýchacie cesty a plíživo sa približovať k vážnejším problémom.
Poukázala som na zdravotný, etický, humánny a (ako advokát) najmä na zákonný rozmer daného problému, čím som sledovala zosúladenie tohto nezákonného (a teda aj zdravotného, etického a humánneho) stavu so zákonným (a teda aj zdravotným, etickým a humánnym). V podaní som poskytla rozsiahlu právnu analýzu problematiky, čo vyústilo v môj záver o nulite opatrení ÚVZ.
V rámci analýzy som ozrejmila základnú právnu otázku, že na Slovensku máme dva stupne ohrozenia verejného zdravia. Prvý sa stupeň sa nazýva „ohrozenie verejného zdravia„-§ 48 ods. 1 Zák. č. 355/2007 Z.z. o ochrane verejného zdravia, a druhý sa nazýva „ohrozenie verejného zdravia II. stupňa„-§ 48 ods. 2 cit. zákona (tento bol do právneho systému zaradený novelou v r. 2011). Keďže pôvodne existoval iba jeden stupeň ohrozenia verejného zdravia, nemal číslicu I., až po doplnení druhého stupňa ohrozenia, tento dostal číslicu II.
Táto skutočnosť, teda toto možno mätúce označenie (avšak mätúce iba pre laika, nemalo byť mätúce pre odborníkov, avšak takýchto v súčasnej vláde nebolo a niet), spôsobilo, že Ján Mikas „nepostrehol“ skutočnosť, že po vzniku mimoriadnej situácie, čo je ohrozenie verejného zdravia II. stupňa„-§ 48 ods. 2 cit. zákona, ktorá bola vyhlásená uznesením vlády č. 111, zo dňa 11.3.2020, ktoré uznesenie navyše priamo delegovalo a prikazovalo prijímanie opatrení explicitne určenými subjektmi ako sú členovia vlády a predsedovia ostatných ústredných orgánov štátnej správy – ktoré ani jedno z nich nie je hlavný hygienik, a tým pádom ani ÚVZ, začal sám ako hlavný hygienik vydávať opatrenia na ochranu verejného zdravia v II. stupni ohrozenia, podľa § 48 ods. 4 Zák. č. 355/2007 Z.z., ktoré „paragrafy“ patria do opatrení na ochranu verejného zdravia v I. stupni, navyše to všetko odôvodnené podľa § 2 ods. 2 Zák. č. 42/1994 Z.z. o civilnej ochrane obyvateľstva. Jednoducho právny zmätok (ako rozhodnutie podľa priestupkového zákona odôvodniť Trestným poriadkom).
Teda platí zákonný rámec, že hlavný hygienik nemá žiadnu právomoc konať za situácie ohrozenia verejného zdravia II. stupňa, ako to vyplýva už aj z citovaného uznesenia vlády (ktoré prikázalo konať členom vlády a predsedom ostatných ústredných orgánov štátnej správy, ktorými nie je hlavný hygienik), a/ale najmä a zároveň mu to nedovoľoval a nedovoľuje Zákon č. 355/2007 Z.z. a s ním v spojení žiadne zákony.
Priamo z ustanovenia § 48 ods. 2 Zák. č. 355/2007 Z.z. vyplýva, že po vyhlásení mimoriadnej situácie sa celá ochrana verejného zdravia presúva do Zákona o civilnej ochrane č. 42/1994 Z.z. (obdobne, ako vážnejší skutok sa z priestupkového zákona presúva do Trestného zákona). Podľa Zákona o civilnej ochrane č. 42/1994 Z.z. nemá hlavný hygienik, teda ÚVZ žiadnu právomoc nariaďovať akékoľvek opatrenia (obdobne, ako priestupkový orgán nemôže vydávať rozsudky podľa Trestného zákona a Trestného poriadku).
Následne na Slovensku došlo k vyhláseniu núdzového stavu, a za tejto situácie rovnako nemá hlavný hygienik, teda ÚVZ, žiadnu právomoc vydávať akékoľvek opatrenia podľa § 48 ods. 4 Zák. č. 355/2007 Z.z., teda opatrenia v právnej veci podľa § 48 ods. 1 citovaného zákona na úseku ochrany verejného zdravia I. stupňa n e m ô ž e vydávať v tomto II. stupni ohrozenia, navyše v núdzovom stave, v ktorom sa Slovenská republika de iure nachádzala a doposiaľ nachádza. Právomoc vydávať tu opatrenia majú iba subjekty podľa príslušných osobitných predpisov, a to Zákona č. 42/1994 Z.z. o civilnej ochrane obyvateľstva a Ústavného zákona č. 227/2002 Z.z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu, ktorým kompetentným subjektom tu nie je ÚVZ.
Z uvedeného dôvodu boli všetky opatrenia ÚVZ nulitné, a to pre nedostatok právomoci hlavného hygienika vydávať ich počas mimoriadnej situácie a núdzového stavu, čo sa právne nazýva nedostatok vecnej pôsobnosti konajúceho orgánu, a zároveň tým opatrenia trpeli nedostatkom právnej formy.
Upovedomením Generálnej prokuratúry SR, zo dňa 2.10.2020, sp. zn. VI/1 Gd 444/20/1000-2, vypracovaným JUDr. Elenou Černou, konajúcou prokurátorkou, mi bolo oznámené, že po preskúmaní konania hlavného hygienika boli vzhliadnuté namietané právne vady.
Išlo o poukazovaný nedostatok právomoci ÚVZ, ktorý je tu doposiaľ, keďže ÚVZ nemôže vydávať v právnej veci podľa § 48 ods. 2 Zák. č. 355/2007 Z.z. – ochrana verejného zdravia II. stupňa opatrenia (ale ani „vyhlášky“, alebo akokoľvek pomenované akty) podľa § 48 ods. 4 Zák. č. 355/2007 Z.z. patriace k právnej veci podľa § 48 ods. 1 citovaného zákona – ochrana verejného zdravia (I. stupňa). K tomu však bolo prokurátorkou dodané, že napriek zistenej nezákonnosti je potrebné týmto nezákonným aktom zachovať účinnosť. O tomto som učinila trestné oznámenie voči konajúcej prokurátorke (ktoré bolo posúdené „do stratena“ ako sťažnosť, čo je však na inú tému, o ktorej budem informovať inokedy).
Výsledkom „odporúčania“ prokurátorky bola ďalšia nezákonnosť, a to prijatie novely Zákona č. 355/2007 Z.z., a v rámci toho § 59b cit. zákona. Opatrenia tak „konvertovali“ do „vyhlášok na nariadenie opatrení…„. Už len tento pojem je právne ad absurdum, a na tomto základe sa začali vydávať vyhlášky (ktoré sú vydávané doposiaľ), ktoré sú tvorené bez akejkoľvek opory v zákone. Pokiaľ všetky štátne orgány musia tvoriť právne predpisy podľa Zákona č. 400/2015 Z.z. o tvorbe právnych predpisov, vrátane ministerstva citovaného pred bodkočiarkou § 59b ods. 2 cit. zákona, tento legislatívny postup si označený paragraf sám vylúčil v prípade predmetných vyhlášok. Zároveň však Zák. č. 355/2007 Z.z. neobsahuje legislatívne pravidlá tvorby právnych predpisov, čo znamená, že tieto vyhlášky ÚVZ sú tvorené podľa n i č o h o.
§ 59b ods. 1 Zák. č. 355/2007 Z.z.: Ak je potrebné nariadiť opatrenia podľa § 12 alebo podľa § 48 ods. 4 na celom území Slovenskej republiky, určitej časti jej územia alebo pre skupinu inak ako jednotlivo určených osôb, nariaďuje ich ministerstvo zdravotníctva /§ 4 ods. 1 písm. g)/, úrad verejného zdravotníctva /§ 5 ods. 4 písm. k)/, alebo regionálny úrad verejného zdravotníctva /§ 6 ods. 3 písm. e)/ všeobecne záväzným právnym predpisom.
§ 59b ods. 2 Zák. č. 355/2007 Z.z.: Na všeobecne záväzné právne predpisy vydávané podľa odseku 1 ministerstvom zdravotníctva sa vzťahuje osobitný právny predpis o tvorbe a vyhlasovaní právnych predpisov; (Zák. č. 400/2015 Z.z.) tento predpis sa nevzťahuje na všeobecne záväzné právne predpisy vydávané podľa odseku 1 úradom verejného zdravotníctva a regionálnym úradom verejného zdravotníctva.
Tieto podľa ničoho tvorené vyhlášky, navyše tvorené subjektom bez zákonného splnomocnenia vôbec vydávať vyhlášky (ÚVZ nemá splnomocnenie zákona vydávať žiadne vyhlášky), navyše publikované vo Vestníku vlády SR (vestník vlády nie je publikačným nástrojom pre ÚVZ, zároveň akty publikované vo vestníku vlády nemajú všeobecne právnu záväznosť), vytvárajú kombináciu viacerých právnych nedostatkov, kde aj každý nedostatok samostatne je príčinou nulity týchto vyhlášok, ktoré sú takto neúčinné a všeobecne nezáväzné.
Zároveň s tým platí naďalej ten právny stav, že existujú dva stupne ohrozenia verejného zdravia, I. (prvý) a II. (druhý), kde ÚVZ nemá žiadnu právomoc konať v druhom stupni. Túto právomoc si iba uzurpoval v § 59b cit. zákona, kde v rozpore s § 4 ods. 2 Zák. č. 400/2015 Z.z. o tvorbe právnych predpisov (pričom opakujem, § 59b si sám vylúčil tvoriť vyhlášku podľa tohto zákona o tvorbe právnych predpisov), že právny predpis nesmie byť protirečivý s inými predpismi v štruktúre právneho poriadku, napr. určenie si právomoci konať za núdzového stavu bez toho, aby to upravil samotný ústavný zákon o núdzovom stave, je hrubým porušením zákona, a teda v rozpore a nesúrodo s ostatnými právnymi predpismi si tento „ctený paragraf“ sám povedal, že budeš „jedinou vyvolenou právoplatnou všeobecne záväznou vyhláškou na svete tvorenou bez osobitného splnomocnenia nikým a podľa ničoho, a nikto ťa ani nikdy nepreskúma„. Toto ustanovenie porušilo všetky možné ustanovenia a zákony v štruktúre právnych predpisov, „vďaka“ čomu sa celý Zákon č. 355/2007 Z.z. dostal do vážnych právnych konfliktov s inými zákonmi.
Chemická časovaná bomba v podobe zrútenia právneho štátu.
Pre ozrejmenie závažnosti uvádzam, že takýmto postupom je možné dostať do Zákona č. 355/2007 Z.z. aj právomoci prezidenta pre úrad verejného zdravotníctva. A to rovnakým postupom „hlava-nehlava„, akým bol zvolený postup „právomoci“ úradu verejného zdravotníctva bez osobitného splnomocnenia (ktoré má de iure iba ministerstvo zdravotníctva ako ústredný orgán štátnej správy, podľa § 62 cit. zákona, ktorým orgánom nie je ÚVZ, a preto takéto splnomocnenie ani mať nemôže), ale aj postup „tvorby“ (podľa ničoho) a „vydávania“ vyhlášok (vo vestníku vlády, čo nie je publikačný nástroj ÚVZ, ale ani nástroj pre všeobecne záväzné právne predpisy), to všetko podľa § 59b cit. zákona, pričom právne vážne sa tieto de iure nulitné vyhlášky vykonávajú a vynucujú. Toto sa deje rozpočtovou organizáciou ÚVZ napojenou na ministerstvo zdravotníctva, a tým sa vytvára teror voči všetkým občanom Slovenska. A takto skutočne vážne by hlavný hygienik mohol napríklad podľa v budúcnosti novelizovaného § 59x tohto zákona vyhlásiť aj vojnu ktorejkoľvek krajine…
Na uvedenom základe „svätého § 59b“ sú tvorené a cez vestník vlády vydávané vyhlášky, ktoré deptajú a ničia celé Slovensko od zásahu do základných práv a slobôd fyzických osôb, práv právnických osôb, až po ekonomiku štátu. Ľudia kvôli ním upadajú do psychických a fyzických zdravotných problémov, denno-denným odkysličovaním mozgu postrádajú slovenské deti prirodzený ľudský vývin a ľudia zvažujú a páchajú samovraždy… Vivat § 59b a všemohúci Úrad verejného zdravotníctva na čele s Jánom Veľkým !
Na základe tohto som napísala podnet generálnemu prokurátorovi SR zo dňa 29.1.2021, a rovnaké skutočnosti namietam v každom jednom svojom právnom podaní – odpore, odvolaní, žalobe, trestnom oznámení, ako aj vo výzvach príslušným subjektom za mojich klientov (riaditeľom škôl, zamestnávateľom a pod.)…, teda smerom ku všetkým príslušným subjektom štátu a súkromnej sfére, ktoré majú čo dočinenia s vecou a touto svojvôľou a právnou anarchiou.
Ako reakcia na uvedené bolo vyhlásenie p. Žilinku o nedostatku právomoci hlavného hygienika ukladať výnimky z vyhlášok, k čomu som napísala stanovisko vo svojom článku zo dňa 1.2.2021. Poukazujem na to, že nie absencia právomoci na udelenie výnimiek je problém, ale samotná absencia právomoci hlavného hygienika vydávať vyhlášky vôbec je problém.
Ako reakciu na ďalšie skutočnosti som ďalej namietala, a k tomu vytvorila pre občanov Kartičku slobody, kde o.i. osobitne poukazujem na irelevantnosť publikovania týchto vyhlášok vo Vestníku vlády SR, ktorý nie je publikačným nástrojom pre ÚVZ a ani nástrojom pre publikovanie všeobecne záväzných právnych predpisov.
Čl. 1 ods. 1 Zásad vydávania Vestníka vlády SR: Vo Vestníku vlády Slovenskej republiky (ďalej len „vestník“) sa uverejňujú:
a) vyhlášky okresných úradov a iných miestnych orgánov štátnej správy, (§ 5 zákona č. 180/2013 Z. z. o organizácii miestnej štátnej správy),
b) oznámenia o vydaní smerníc a iných vnútorných predpisov (ďalej len „smernica“), ktorými ministerstvá a ostatné ústredné orgány štátnej správy riadia a kontrolujú výkon štátnej správy uskutočňovaný okresnými úradmi, inými miestnymi orgánmi štátnej správy, vyššími územnými celkami a obcami (§ 6 zákona č. 180/2013 Z. z.)
c) ďalšie oznámenia a iné opatrenia, ak tak ustanovuje všeobecne záväzný právny predpis. (Napríklad § 34 ods. 3 vyhlášky Ministerstva vnútra Slovenskej republiky č. 121/2002 Z. z. o požiarnej prevencii)
Čl. 1 ods. 2 Zásad vydávania Vestníka vlády SR: Vo vestníku možno uverejniť oznámenia a iné opatrenia ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy určené pre okresné úrady, iné miestne orgány štátnej správy, ako aj vyššie územné celky a obce pri výkone štátnej správy.
Generálny prokurátor zhliadol tieto poukazované nezákonnosti a podal návrh na Ústavný súd (okrem iných právne významných nedostatkov, na ktoré tiež poukazuje v tomto návrhu). A čo teraz Hoaxy a podvody – Polícia SR ? Aj generálny je nulitný… ?
Som toho názoru, že p. Žilinka mohol o nezákonnosti rozhodnúť aj sám, avšak zodpovednosť preniesol na ústavný súd. Napriek tomu mu patrí vďaka.
Kontrola zákonnosti fungovania štátu generálnym prokurátorom SR je jeho služobnou povinnosťou, za ktorú berie zaslúženú odplatu. Preto je jeho povinnosťou slúžiť občanom a zákonu aj bez osobitnej vďaky. Ale patrí mu 🙂 lebo dnes je to partizánčina…
Uvidíme „právnu krkolomnosť“ ústavného súdu 🙂 … Želám si, aby som si ústavný súd mohla znova vážiť a aby jeho rozhodnutia boli zákonné, určité, právne a vecne zrozumiteľné. Aby boli vybavením veci v duchu materiálneho princípu právneho štátu. T.j. skutočným vybavením problému, nie jeho formálnym „zamotaním“ úskočného dvojitého výkladu.
CHRONOLÓGIA VECI
Prikladám chronológiu svojich jednotlivých podaní a postupu generálneho prokurátora. Pre vašu lepšiu orientáciu sú právne podstatné časti zvýraznené farebne.
Všetko so všetkým súvisí, tak príjemné ale náročné čítanie. Pre laikov, ale aj pre kolegov… Ak vám to pomôže v orientácii a práci, budem rada…
- Žiadosť, zo dňa 25.9.2020 adresovaná predsedovi vlády Igorovi Matovičovi o zdržanie sa protiprávneho konania a výzva o zastavenie vydávania a výkonu nulitných právnych aktov + súhrn právnych predpisov, kde sú uvedené všetky podstatné paragrafy k veci:
2. Upovedomenie Generálnej prokuratúry SR, zo dňa 2.10.2020, sp. zn.: VI/1 Gd 444/20/1000-2, JUDr. Elena Černá, konajúca prokurátorka.
Korona-GP-SR-Upovedomenie-o-sposobe-vybavenia-podnetov-vo-veci-opatreni-far.3. Moja reakcia na vyhlásenie p. Žilinku o nedostatku právomoci hlavného hygienika ukladať výnimky z vyhlášok, zo dňa 28.1.2021:
4. Podnet generálnemu prokurátorovi SR, JUDr. Marošovi Žilinkovi, zo dňa 29.1.2021
Korona-GENERALNY-PROKURATOR-podnet-29.1.2020-2-15. Kartička slobody zo dňa 11.3.2021:
5. Návrh generálneho prokurátora SR na začatie konania o súlade právnych predpisov a pozastavenie účinnosti namietaných ustanovení Zák. č. 355/2007 Z.z. o vydávanie vyhlášok ÚVZ:
Korona-Zilinka-US-podnetA ďalej sa nechajme prekvapiť Ústavným súdom SR… 🙂
§ OCHRANA ĽUDSKÝCH PRÁV A ZÁKLADNÝCH SLOBÔD §
Ak budete mať záujem podporiť tento môj (náš) projekt, môžete naň prispieť a prispievať ľubovoľnou sumou. 1, 2,…, 10, 20, 50, 500, milión … Eur. Túto činnosť vnímam pre slobodnú budúcnosť SLOVENSKA. Chráňte každý najprv seba, svoju rodinu, a tým chránite svoj národ.
Som Slovenka a chcem slobodné Slovensko.
IBAN: SK19 8330 0000 0026 0194 1622
Do poznámky prosím uviesť: Príspevok na činnosť združenia.
Rada na záver:
Poznaj svoje práva… a chráň si ich.
JUDr. Adriana Krajníková
Miro
Klobouk dolu pred Vasi praci. Jedna osoba ma odvahu zachranovat pravni system!
camarade
Well done, congratulations! Snáď pôjde mikas konečne sedieť a tie psychopatove „vyhláškami“ vynucované testovania budú zrušené.
Pavol
Dokedy BUDE JUDr. ČERNÁ prokurátorkou GP SR, nemal by už kvíkať aj ona vo vyšetrovačke ???
ladislav
Po tom všetkom čím si p. Krajnikova prešla po jej vyhláseniach o nezákonnosti vyhlášok o opatreniach s tým spojených si vážim že vôbec zostala v tejto banánovej republike…. držím palce a veĺké Ďakujem…