VLÁDA SR dnes 24.11.2021 vyhlásila uznesením č. 695 núdzový stav dňom 25. novembra 2021 na obdobie 90 dní, obmedzila slobodu pohybu a pobytu ZÁKAZOM VYCHÁDZANIA v určenom čase a pobytu a zakázala uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať v počte nad 6 osôb, okrem osôb žijúcich v jednej domácnosti.
Vláda však nemôže obmedziť slobodu pohybu a pobytu vôbec a v núdzovom stave nemožno slobodu pohybu a pobytu obmedziť zákazom vychádzania v určenom čase vôbec! Zároveň v čase núdzového stavu nemožno obmedziť ani právo podnikať uzavretím a iným obmedzením prevádzok! Generálny prokurátor je povinný okamžite konať voči členom vlády a hlavnému hygineikovi pre zneužitie právomoci verejného činiteľa.
S poukazom na čl. čl. 51 ods. 2, čl. 72, čl. 119 písm. n), písm. r) Ústavy SR Vláda nemá podľa žiadneho zákona Národnej rady SR právomoc určovať podmienky a rozsah obmedzenia základných práv a slobôd v čase núdzového stavu. Môže tak konať iba Národná rada Slovenskej republiky.
Hlavný hygienik zároveň nie je vykonávacím orgánom Ústavy SR v spojení s Ústavným zákonom č. 227/2002 Z. z.
Podľa Ústavného zákona č. 227/2002 Z. z o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu MOŽNO (nie je to právomoc vlády, ale parlamentu) o. i.:
V čase VOJNY (čl. 2 ods. 3) obmedziť nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia najviac núteným pobytom v ochranných krytoch a iných obdobných zariadeniach civilnej ochrany alebo evakuáciou na určené miestom nemožno však obmedziť riadne dýchanie, obmedziť slobodu pohybu a pobytu a to zákazom vychádzania v určenom čase alebo povoľovaním pobytu mimo obce, obmedziť alebo zakázať uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať alebo zhromažďovanie na verejnosti podmieniť povoľovaním, obmedziť slobodnú voľbu povolania a právo podnikať zákazom výkonu určitých povolaní alebo činností,
Nemožno obmedziť nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia prekrytím dýchacích ciest testovaním biologického materiálu na ochorenie, na výskum, ani očkovaním experimentálnymi produktmi (biomedicínsky výskum) !
V čase VOJNOVÉHO STAVU (čl. 3 ods. 3) obmedziť nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia evakuáciou na určené miesto, obmedziť slobodu pobytu povoľovaním pobytu mimo obce, obmedziť alebo zakázať uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať alebo zhromažďovanie na verejnosti podmieniť povoľovaním, obmedziť právo podnikať zákazom výkonu určitých povolaní alebo činností,
Nemožno obmedziť nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia prekrytím dýchacích ciest testovaním biologického materiálu na ochorenie, na výskum, ani očkovaním experimentálnymi produktmi (biomedicínsky výskum)!
V čase VÝNIMOČNÉHO STAVU (čl. 4 ods. 4) obmedziť nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia núteným pobytom v obydlí alebo evakuáciou na určené miesto, obmedziť slobodu pohybu a pobytu zákazom vychádzania v určenom čase, obmedziť alebo zakázať uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať alebo zhromažďovanie na verejnosti podmieniť povoľovaním,
Nemožno obmedziť nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia prekrytím dýchacích ciest testovaním biologického materiálu na ochorenie, na výskum, ani očkovaním experimentálnymi produktmi (biomedicínsky výskum)! Nemožno obmedziť ani právo podnikať zákazom výkonu určitých povolaní alebo činností a teda zatvárať fitnes centrá, obmedzovať predaj gastro cez okienko, určovať počty osôb na prevádzkach a určovať im tam akékoľvek obmedzenia!
V čase NÚDZOVÉHO STAVU (čl. 5 ods. 3, 4) obmedziť nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia núteným pobytom v obydlí alebo evakuáciou na určené miesto, obmedziť slobodu pohybu a pobytu, obmedziť alebo zakázať uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať alebo zhromažďovanie na verejnosti podmieniť povoľovaním.
Nemožno obmedziť nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia prekrytím dýchacích ciest testovaním biologického materiálu na ochorenie, na výskum, ani očkovaním experimentálnymi produktmi (biomedicínsky výskum)! Nemožno obmedziť ani právo podnikať zákazom výkonu určitých povolaní alebo činností a teda zatvárať fitnes centrá, obmedzovať predaj gastro cez okienko, určovať počty osôb na prevádzkach a určovať im tam akékoľvek obmedzenia! Nemožno obmedziť slobodu pohybu a pobytu ZÁKAZOM VYCHÁDZANIA V URČENOM ČASE, to možno iba vo VOJNE a VÝNIMOČNOM STAVE!
Následne štátny úradník Mikas toto právne nulitné uznesenie o obmedzení základných práv a slobôd „vykoná“ (t. j. určí podrobnosti a ďalšie regulácie) „vykonávacím“ opatrením vydaným na základe kompetenčného ustanovenia § 5 ods. 4 zákona č. 355/2007 Z. z., označeným ako „Vyhláška na nariadenie opatrení“. Kompetenčné ustanovenie je také, na základe ktorého zamestnanec pri plnení úloh správneho orgánu vydá po vypití rannej kávy na pracovisku napr. stavebné povolenie. A tak Mikas po zjedení desiaty vyhodí „Vyhlášku na nariadenie opatrení“ podľa § 5 ods. 4, § 48 ods. 4 cit. zákona cestou „sprostredkovateľa“ § 59b cit. zákona a „rozvinie“ všeobecné obmedzenie základných práv a slobôd na rôzne deviácie zásahov do práva na nedotknuteľnosť osoby a jej súkromia, do obmedzovania práv podnikateľov a pod.
Základné práva a slobody tak budú znova obmedzené vládou a jedným úradníkom štátnej správy, nie Národnou radou SR.
Tento postup je v hrubom rozpore s čl. 51 ods. 2, čl. 72 Ústavy SR, kde podmienky a rozsah obmedzenia základných práv a slobôd v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu môže ustanoviť iba ústavný zákon, pričom Národná rada Slovenskej republiky je jediným ústavodarným a zákonodarným orgánom, ktorý ich môže obmedziť.
Nemôže tak urobiť vláda ani nariadením podľa čl. 120 Ústavy SR, a už vôbec nie uznesením, tento právny akt nie je všeobecne záväzným právnym predpisom podľa § 1 ods. 1, § 15 zákona č. 400/2015 Z. z.
Uznesenie vlády je podľa § 13 písm. e) cit. zákona iný akt vyhlásený v Zbierke zákonov a je záväzný iba pre orgány, ktoré ho realizujú a pre dotknuté subjekty. Nie však pre všetky fyzické a právnické osoby ako všeobecne záväzný právny predpis.
Nieže uznesením, ale ani nariadením vlády podľa čl. 120 Ústavy SR nemožno obmedziť základné práva a slobody, to môže urobiť iba Národná rada SR podľa čl. 72 ústavy.
Po tomto generálny prokurátor a Smer možno znova podajú na Ústavný súd SR návrh na preskúmanie ďalších hybridných aktov ÚVZ, ktoré s poukazom na čl. 125 ods. 1 Ústavy SR Ústavný súd skúmať nemôže. To preto, že hybridné právne akty hlavného hygienika SR nie sú preskúmateľné ústavným súdom vôbec, a to ani
- podľa čl. 125 ods. 1 písm. a) Ústavy SR – pretože nie sú zákonom, ani
- podľa čl. 125 ods. 1 písm. b) Ústavy SR – pretože nie sú nariadením vlády, ani všeobecne záväzným právnym predpisom ministerstiev a ostatných ústredných orgánov štátnej správy, keďže Úrad verejného zdravotníctva SR nie je s poukazom na § 3, § 21 Zák. č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy ministerstvom ani ostatným ústredným orgánom štátnej správy, ale s poukazom na § 3 ods. 1 písm. b), § 5 ods. 1 zákona č. 355/2007 Z. z. je orgánom verejného zdravotníctva, rozpočtovou organizáciou štátu zapojenou finančnými vzťahmi na rozpočet ministerstva, ani
- podľa čl. 125 ods. 1 písm. c) Ústavy SR – pretože nie sú všeobecne záväzným nariadením podľa čl. 68 (vo veciach územnej samosprávy a na zabezpečenie úloh vyplývajúcich pre samosprávu), ani
- podľa čl. 125 ods. 1 písm. d) Ústavy SR – pretože nie sú všeobecne záväznými právnymi predpismi miestnych orgánov štátnej správy a nie sú všeobecne záväzné nariadenia orgánov územnej samosprávy podľa čl. 71 ods. 2 ústavy, pretože Úrad verejného zdravotníctva SR nie je s poukazom na zákon č. 180/2013 Z. z. o organizácii miestnej štátnej správy obcou ani vyšším územným celkom (nie je vôbec subjektom práva podľa citovaného zákona), ale je s poukazom na § 3 ods. 1, písm. b), § 5 ods. 1 zákona č. 355/2007 Z. z. orgánom označeným v predchádzajúcom texte.
Právny akt Úradu verejného zdravotníctva je hybridný správny akt, nie je to všeobecne záväzný právny predpis. BODKA!
Právne akty Úradu verejného zdravotníctva SR označené ako „Opatrenia“ (do 14.10.2020) a „Vyhlášky na nariadenie opatrení“ (od 15.10.2020) sú právnou povahou totožné právne akty vydané podľa kompetenčného ustanovenia § 5 ods. 4 zákona č. 355/2007 Z. z., nie ako vykonávací právny predpis citovaného zákona podľa čl. 123 Ústavy SR v spojení s § 5 ods. 2, § 18 ods. 2, § 19 ods. 1, ods. 2 zákona č. 400/2015 Z. z. Nejde o všeobecne záväzné právne predpisy, ale o hybridné správne akty. Nezaväzujú každého, a teda tak, ako sú vydané, nezaväzujú nikoho!
Ústavný súd môže podľa čl. 125 ods. 1 Ústavy skúmať iba všeobecne záväzné právne predpisy označené v čl. 125 ods. 1 písm. a) – d) Ústavy SR, čo Mikasov právny akt vydaný na základe zákona ako individuálny alebo hybridný právny akt, nie je.
Napriek tomu generálny prokurátor a Smer čakajú na rozhodnutie Ústavného súdu, ako vybaví už ich podané návrhy týkajúce sa právnych aktov, ktoré Ústavný súd skúmať nemôže. Tým, že žiadajú preskúmať tieto akty vytvárajú dojem ich všeobecnej záväznosti a dávajú do rúk ústavnému súdu možnosť, aby ich taký FIAČAN označil ako „netypické všeobecne záväzné právne prepdisy“ (čo už urobil) a tým sa najmä generálny prokurátor podieľa na právnom chaose a sabotáži právneho štátu a zriadenia. O čo ide generálnemu prokurátorovi ale aj Smeru pri tejto „hre“ na „podávanie návrhov“ na preskúmanie hybridného aktu nevedno.
Toto je taký PRÁVNY „MAGLAJZ“… že sa to právne ani pomenovať nedá, o akú právnu obludnosť ide, ak právny akt, o ktorom Ústavný súd dňa 24.9.2020 povedal, že nie je všeobecne záväzným právnym predpisom, má dnes Ústavný súd na návrh generálneho prokurátora (!) a JUDr. Fica, teda Smeru skúmať ako všeobecne záväzný právny predpis. Kedy sa akt vydaný po rannej káve štátneho úradníka na základe kompetenčného ustanovenia a obsahujúci individuálny prvok stal všeobecne záväzným právnym predpisom…?!
Vláda Slovenskej republiky ani štátny úradník Mikas nemôžu určiť určiť medze základných práv a slobôd vôbec za žiadnej situácie. Môže tak učiniť iba NÁRODNÁ RADA SR:
*** *** ***
K UZNESENIU VLÁDY SLOVENSKEJ REPUBLIKY č. 695 z 24. novembra 2021
k návrhu na vyhlásenie núdzového stavu a na prijatie opatrení podľa čl. 5 ods. 4 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov
Na základe uvedeného uznesenia vláda v bode:
B. vyhlásila dňom 25. novembra 2021 na obdobie 90 dní na postihnutom území, ktorým je celé územie Slovenskej republiky, núdzový stav.
C. obmedzila s účinnosťou od 25. novembra 2021 podľa čl. 5 ods. 4 ústavného zákona č.227/2002 Z. z. na území Slovenskej republiky slobodu pohybu a pobytu zákazom vychádzania od 25. novembra 2021 v čase od 05.00 hod. do 01.00 hod. nasledujúceho dňa, do odvolania, najneskôr však do 9. decembra 2021.
D. zakázala s účinnosťou od 25.novembra 2021 uplatňovanie práva pokojne sa zhromažďovať v počte nad 6 osôb, okrem osôb žijúcich v jednej domácnosti.
E. uložila hlavnému hygienikovi SR prijať vyhlášku, ktorou zabezpečí realizáciu obmedzení podľa tohto uznesenia vlády uzatvorením príslušných prevádzok, na ktorých návštevu sa nevzťahuje výnimka z obmedzenia zákazu vychádzania a zákazom podujatí, na ktoré sa nevzťahuje výnimka z obmedzenia zákazu vychádzania
Právna úprava:
Čl. 13 ods. 2 Ústavy SR: Medze základných práv a slobôd možno upraviť za podmienok ustanovených touto ústavou len zákonom.
Čl. 51 ods. 2 Ústavy SR: Podmienky a rozsah obmedzenia základných práv a slobôd a rozsah povinností v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu ustanoví ústavný zákon.
Čl. 72 Ústavy SR: Národná rada Slovenskej republiky je jediným ústavodarným a zákonodarným orgánom Slovenskej republiky.
Na doplnenie treba uviesť, že v citovanom uznesení vlády nie je označená právna kvalifikácia (úplným znením príslušných článkov a znenia skutkovej podstaty), ale namiesto toho je uvedené svojvoľné znenie nad rámec dikcie zákona, ktorý v čase núdzového stavu neurčuje zákaz vychádzania v určenom čase! Rovnako v núdzovom stave nemožno obmedziť právo podnikať a nijako obmedzovať a zatvárať prevádzky.
Toto obmedzenie môže zaviesť iba Národná rada SR a to obmedziť slobodu pohybu a pobytu zákazom vychádzania iba v čase vojny a výnimočného stavu a obmedziť právo podnikať iba v čase vojny a avojnového stavu. Nemôže tak učiniť vláda vôbec, a to ani nariadením, nieto ešte uznesením (Nález Ústavného súdu SR zo dňa 27.2.1997, sp. zn. PL. ÚS 7/96)!
Znova však orgány verejnej moci budú ohýbať právo do nepredstaviteľných piruet a ľudí budú zatvárať a biť preto, že nerešpektujú, čo sa rešpektovať de iure objektívne nedá! Pretože ulôadané im povinnosti v zmysle zákona a v zmysle právomoci konajúcich orgánmov neexistujú …FAŠIZMUS na plné obrátky.
Opakovane je teda na Slovensku zavedený núdzový stav, a to dnes z dôvodu zavineného rozšírenia rôznych ochorení občanov Slovenska a ich úmrtí pre systematické obmedzovanie ich prístupu k základným právam a slobodám vrátane riadneho dýchania, prístupu k zdravotnej starostlivosti a vôbec prístupu riadnemu životu vôbec. Namiesto toho podstupujú devastačné „ochranné zdravotné úkony“, podobne ako v ich podstupovali ľudia v koncentračných táboroch.
ZODPOVEDNÍ SÚ V PRVOM RADE ČLENOVIA VLÁDY A POSLANCI NÁRODNEJ RADY. V DRUHOM RADE GENERÁLNY PROKURÁTOR SR, KTORÝ PROTI TOMU NEKONÁ, ALE ČAKÁ…
Generálny prokurátor je aktívny výlučne vo veciach ochrany základných práv a slobôd sudcov a politikov spriaznených so stranou Smer, ktorých právach ochránil tak, ako ich nechráni u bežných občanov, ktorí sú rovnako bez skutkových a právnych dôvodov (v ich prípade bez prekrytia dýchacích ciest, otvorenia prevádzok a pod.) trestne stíhaní a obmedzovaní na slobode. Ako keby išlo len o to, dostať použitím § 363 Trestného zákona určitých ľudí von „z basy. Aj keď súhlasím s tým, že v prípadoch, o ktorých tak generálny prokurátor rozhodol, bolo dôvodné.
RESUMÉ
Podľa Ústavy SR Vláda SR nemá právomoc určovať medze základných práv a slobôd vôbec, teda ani v čase núdzového stavu.
V rozpore s jej právomocami navyše však tieto práva a slobody obmedzuje ako vo vojne a v spojení s hlavným hygienikom obmedzuje občanom aj právo aj riadneho dýchania, čo neumožňuje ani samotný stav vojny! Popritom ich nútia k odovzádvaniu a testovaniu ich biologického materiálu a k vpravovaniu experimentálnych látok do tela.
V rozpore s Ústavou SR a Ústavným zákonom o bezpečnosti štátu vláda a hlavný hygienik obmedzujú občanom tiež právo podnikať uzatváraním a obmedzovaním režimov prevádzok.
Suma sumárum – hlavný hygienik SR riadi štát v čase núdzového stavu!
Ide o extrémne zneužitie právomocí členov vlády (ministrov) a hlavného hygienika!
Ide o cielenú dehumanizáciu človeka a depopuláciu spoločnosti… K tomu nám núdzový stav s právomocami Národnej rady SR v rukách ministrov a hlavného hygienika pomáhaj!
JUDr. Adriana Krajníková
Robert
Prosím p. Krajníková o vyjadrenie k tomuto argumentu, lebo mne to argumenty odobralo:
Núdzový stav:
Počas núdzového stavu môže vláda (v primeranom rozsahu) obmedziť niektoré základné práva a slobody, pričom Ústava SR nešpecifikuje, akou formou (nariadenia alebo uznesenia vlády).[15] Podľa právnika Lukáša Skurku „uznesenia vlády vydávané počas núdzového stavu nemajú povahu právneho predpisu, ako by to bolo napríklad pri nariadeniach vlády (podzákonný právny predpis), ale ide o iné akty zverejňované v Zbierke zákonov Slovenskej republiky. Tieto iné akty sú svojou povahou rozhodnutiami vlády vydávanými na základe článku 5 ods. 4 v spojení s článkom 5 ods. 3 písm. g) a h) Ústavného zákona o bezpečnosti štátu, čo predpokladá aj Ústava. Teda slovenský právny poriadok umožňuje, aby vláda svojimi rozhodnutiami v čase núdzového stavu priamo obmedzila základné práv a slobody v nevyhnutnom rozsahu a na nevyhnutný čas.“[16] To potvrdzuje aj nález Ústavného súdu zo dňa 14.10.2020 sp. zn. Pl. ÚS 22/2020: „na základe núdzového stavu možno fakultatívne uznesením vlády priamo obmedziť základné práva alebo uložiť povinnosti (bod 62).“[17]
camarade
„Tým, že žiadajú preskúmať tieto akty vytvárajú dojem ich všeobecnej záväznosti a dávajú do rúk ústavnému súdu možnosť, aby ich taký FIAČAN označil ako „netypické všeobecne záväzné právne prepdisy“ (čo už urobil) a tým sa najmä generálny prokurátor podieľa na právnom chaose a sabotáži právneho štátu a zriadenia. O čo ide generálnemu prokurátorovi ale aj Smeru pri tejto „hre“ na „podávanie návrhov“ na preskúmanie hybridného aktu nevedno.“
Tomu, o čo im ide sa hovorí SIONIZMUS 👿